Buglyóné Nyakas, Erzsébet TündeDemeter, István2025-01-132025-01-132024-10-28https://hdl.handle.net/2437/384954Szakdolgozatomban a SOL Hungary Kft. marketing tervét készítettem el az egyetemi éveim alatt elsajátított elméleti és gyakorlati tudásomat alkalmazva. A szakirodalmi áttekintés után vizsgáltam a vállalat jelenlegi marketingtervét, valamint primer és szekunder kutatásokat végeztem, köztük mélyinterjús megkérdezést. Az eredmények és azok kiértékelése fejezet során összegzem a SOL marketing mixét és külső környezetelemzéssel bemutatom a cég makrokörnyezetét. A SWOT-elemzés rávilágít a vállalat erősségeire, gyengeségeire, lehetőségeire és fenyegetéseire. Ansoff-mátrix segítségével feltártam a piaci pozíció erősítésének lehetőségeit, aztán az STP-modell segített meghatározni a célcsoportokat, valamint javaslatokat tenni a hatékonyság növelésére. A versenytárs-elemzésből kirajzolódtak a legnagyobb konkurens gyártók és piaci szerepük, a BCG-mátrix pedig bemutatja a termékek pozícióját. A mélyinterjú és a vezetőség által nyújtott adatok alapján megfogalmaztam a következtetéseket és javaslatokat a SOL Hungary Kft. marketing és értékesítési eredményeinek növelése érdekében.45huMarketingtervÜzleti tervMarketing stratégiaA SOL Hungary Kft. marketingterveMarketing plan of SOL Hungary Ltd.KözgazdaságtudományKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.