Kontor, EnikőTuri, Bernadett Angéla2025-06-202025-06-202025https://hdl.handle.net/2437/393938A szakdolgozat az influenszer marketing Z generációra gyakorolt hatását vizsgálja, különös tekintettel a közösségi média fogyasztási szokásaira és a vásárlási döntések befolyásolására. Kutatás célja, hogy feltárja, miként alakítják a közösségi médián jelenlévő aktív influenszerek a fiatal fogyasztók vásárlási hajlandóságát. Elméleti keretet biztosít az influenszer marketing jelenségének bemutatására, beleértve annak történeti hátterét, típusait és működési mechanizmusát. Kitér a közösségi média szerepére is, amely a Z generáció fő kommunikációs és információs platformjaként működik. A disszertáció kiemeli, hogy az influenszerek a bizalom és hitelesség révén képesek hatni követőik fogyasztási döntéseire. Kutatás alapját egy kérdőíves felmérés képezi, amelyből kiderül, hogy a Z generáció tagjai aktívan követnek influenszereket, és gyakran támaszkodnak az általuk megosztott tartalmakra a döntéseik során. A dolgozat bemutatja, hogy a közösségi média milyen fontos szerepet játszik a generáció mindennapjaiban, és hogyan válik az influenszerek kommunikációja bizalmi tényezővé. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy az influenszerek nem csupán szórakoztatnak, hanem ténylegesen alakítják a fiatalok fogyasztói attitűdjét.46huInfluenszerZ generációKözösségi médiaInfluenszer marketing hatása a Z generációraKözgazdaságtudományKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.