Rusinné Fedor, AnitaMagyar, Ágnes2018-04-122018-04-122018-04-11http://hdl.handle.net/2437/249436Dolgozatomban a hátrányos helyzetű és roma gyerekek továbbtanulási ambícióit, motivációit és akadályozó tényezőit kutatom. A roma gyerek és az iskola, a család, a társadalom és a munka, mint főbb témakörökkel dolgoztam. Ezen részek a szakirodalmak feldolgozásával kerülnek bemutatásra. A kutatási módszerként kérdőívet készítettem, amelyet hajdúböszörményi Lippai Balázs Roma Szakkollégium hallgatói töltöttek ki. A szakkollégisták számos előnyéről számolnak be a főiskolán adód és kihasználható lehetőségeknek. Végeredményként megállapítható, hogy egy halmozottan hátrányos helyzetű gyereknek is van lehetőség kitörni a nehéz körülményekből.50huroma gyerekekszakkollégiumsztereotípiaroma társadalomkisebbséghátrányos helyzetA hátrányokból kovácsolt előnyökromaoktatástársadalomdiszkriminációszakkollégium