Kiss, MariettaBartha, Alexandra2025-06-192025-06-192025-05-03https://hdl.handle.net/2437/393848A diplomadolgozat célja a fair trade, vagyis méltányos kereskedelem címkézésének fogyasztói megítélésének vizsgálata. A kutatás középpontjában az áll, hogy a fogyasztók mennyire ismerik a fair trade jelöléssel ellátott termékeket, és ezek miként befolyásolják vásárlási döntéseiket. A dolgozat bemutatja a fair trade mozgalom kialakulását, céljait, valamint kapcsolatát a vállalati társadalmi felelősségvállalással (CSR) és a fenntarthatósággal. A kvalitatív kutatás fókuszcsoportos interjúkra, míg a kvantitatív kutatás kérdőíves felmérésre épül. Az eredmények alapján a fogyasztók jellemzően pozitív értékeket – például etikusságot és társadalmi felelősséget – társítanak a fair trade termékekhez. Ugyanakkor vásárlási hajlandóságukat jelentősen befolyásolja az ár, az információhiány és a termékek elérhetősége73hufair trade, fenntarthatóság, etikaA fair trade címkézés fogyasztói megítéléseConsumer perception of fair trade labelingKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.