Balogh, RenátóNagy, Károly Mihály2024-06-242024-06-242024-04-23https://hdl.handle.net/2437/374788A kutatásom témája az európai labdarúgás versenyrendszerének változása, valamint a fogyasztók ehhez való hozzáállása. A téma aktualitását bizonyítja, hogy a COVID-19 világjárványt követően az Európai Szuperliga megvalósításának ötletét folyamatosan napirenden tartják a hivatásos labdarúgás különböző szereplői. Kutatási célkitűzésem, feltárni, hogy a magyar, európai labdarúgást kedvelők, hogyan reagálnának az európai klubfutball versenyrendszerének strukturális változásaihoz, mennyire támogatják az Európai Szuperliga ötletét. Kutatásom célkitűzéseinek teljesítése érdekében szekunder és primer kutatási módszereket egyaránt alkalmaztam. Az európai labdarúgás változásaihoz való fogyasztói attitűd vizsgálatát kvantitatív módszerrel, ezen belül is kérdőíves felméréssel végeztem el (N= 402). A vizsgálati mintámba bekerülő szurkolók döntő többsége több, mint 10 éve követi az európai klubfutballt, 95%-uk pedig heti rendszerességgel néz labdarúgó-mérkőzéseket. A Z generációs szurkolók véleménye szerint az európai labdarúgásnak egyrészt inkább a globalitás irányába kellene fejlődnie, illetve jellemzőbb rájuk, hogy támogatják az Európai Szuperligát, azonban esetükben sem egyértelmű a pozitív hozzáállás. A válaszadó szurkolók úgy gondolják, hogy az Európai Szuperliga pozitív változást eredményezne a klubfutball globális népszerűsége, a klubok pénzügyi helyzete, a mérkőzések izgalomfaktora, illetve a helyszíni nézőszámok tekintetében, ugyanakkor a nemzeti bajnokságok színvonalának gyengüléséhez vezetne, ezért alapvetően inkább nem támogatják az Európai Szuperliga létrejöttét.55huLabdarúgásSzuperligaFogyasztói attitűdAz európai labdarúgás versenyrendszerének változásához való fogyasztói attitűd vizsgálataExamining consumer attitudes to the changing competition system of European footballTársadalomtudományokKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.