Pető, IldikóRák, Vivien2024-06-172024-06-172024-04-04https://hdl.handle.net/2437/372907Képet adunk arról, hogy a súlyos halmozottan fogyatékos személyt nevelő családoknak, szülőknek milyen érzéseik, gondolataik voltak/vannak gyermekük nevelése során. Az elméleti részben megemlítjük, hogy kit tekintünk súlyos halmozottan fogyatékos személynek. A fogyatékos személyek milyen szerepet töltenek be a társadalomban, hogyan fogadják el őket és a családjaikat. Milyen megkülönböztetések érik őket a munka világában, az egészségügyben és milyen jogok illetik meg a súlyos halmozottan fogyatékos személyeket. Képet adunk a súlyos halmozottan fogyatékos gyermeket nevelő család mindennapjairól, milyen megpróbáltatások, anyagi vagy más nehézségekkel szembesültek az életük során. Beszámolunk a gyermek elfogadásáról, a válság időszakairól, a családon belüli kialakult kapcsolatokról a súlyos halmozottan fogyatékos gyermekkel. Befejezésképpen a szülők gondolatait, terveit tárjuk fel gyermekük jövőképével kapcsolatban.42husúlyos halmozottan fogyatékosjövőképcsaládi nevelésSúlyos halmozottan fogyatékos személyt nevelő családok élethelyzete és jövőképeNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.