Fenyő, ImreKósa, Zsuzsanna2014-12-182014-12-182014http://hdl.handle.net/2437/202838Dolgozatom a Debreceni Magyar Királyi Középiskolai Tanárképző Intézet Gyakorló Gimnáziumának tanításról vallott elveit, valamint a magyar nyelv és irodalom tantárgy tanítását meghatározó szemléletét és módszereit mutatja be a feldolgozott levéltári források segítségével. A dolgozat törekszik a vizsgált korszak, az 1930-as évek, újító szellemiségű pedagógiáját napjaink tanítási gyakorlata felől értelmezni, korszerű elgondolásait beépíteni a mai magyartanításba. Az irodalomtanítást meghatározó szemléletből az élményszerűség és az esztétikai nevelés követelményeit állítja a középpontba, az olvasmánytárgyalás és a fogalmazástanítás módszertani kérdésein keresztül.29 oldal (mellékletekkel együtt)huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországneveléstörténet1930-as évekirodalomtanításmódszertanDebreceni Gyakorló GimnáziumA Debreceni Gyakorló Gimnázium 1930-as években megfogalmazott elvei és módszerei és ezek alkalmazhatósága napjaink irodalomtanításábanDEENK Témalista::Neveléstudomány