Gortka-Rákó, ErzsébetCseke, Tünde Andrea2019-10-102019-10-102019-10-10http://hdl.handle.net/2437/274081Dolgozatomban az iskolai szociális segítő tevékenység lehetőségeinek kiaknázását, az oktató, nevelő tevékenység során fellépő nehézségek feltérképezését, a megoldási módszerek eszköztárának megismerését tűztük ki célul két különböző településen lévő köznevelési intézményben. A dolgozat elméleti fejezeteiben bemutatjuk az iskolai szociális munka, az iskolai gyermekvédelem történetét, az iskolai szociális munka gyakorlati modelljeit és a magyarországi iskolai szociális munka főbb irányzatait. Ezután prezentáljuk az iskolai szociális segítő tevékenység törvényi szabályozását és munkaformáit. A kutatásunk során azt kívántuk vizsgálni, hogy a gyermekek körében felmerülő problémák megoldásában a pedagógusok milyen eszközöket alkalmaznak, megoldahatók ezek a problémák pedagógiai eszközökkel vagy szükségesnek látják a szociális szakember beavatkozását. Kutatásunkat a két köznevelési intézményben dolgozó pedagógusokkal készített kérdőíves vizsgálatra alapoztuk.Témaválasztásom szakterületét illetően az befolyásolt, hogy 2018 szeptemberétől a család- és gyermekjóléti központok szolgáltatásai kiegészültek az óvodai- és iskolai szociális tevékenységgel.Témaválasztásomat indokolja, hogy szeretnénk mélyebben belelátni a pedagógusi munka nehézségeibe, az iskolában felmerülő problémákba, hogy a z iskolai szociális segítővel való együttműködés miként tudja növelni a gyermekek esélyeit.40huiskolai szociális segítő tevékenységIskolai szociális munkaA gyermekek esélyeinek növelése az iskolai szociális segítő tevékenység közreműködésévelDEENK Témalista::Neveléstudomány