Lengyel, Péter JózsefSzirák, Zsolt2025-01-132025-01-132024-04-24https://hdl.handle.net/2437/384924Az információs társadalom idejében az adatok hatalma felbecsülhetetlen értéket képvisel a vállalkozások számára. Az adatvezérelt marketing mára nem csak egy lehetőség, hanem teljes mértékben elvárt dolog a marketing szakmában és az üzleti életben. Ezeknek az adatok elemzése és értelmezése nem csupán üzleti előnyökkel jár, hanem elengedhetetlen eszköz a versenyképesség fenntartásához és a sikeres marketingstratégiák elkészítéséhez. A vállalkozások által begyűjtött adatok, végtelenségig nyúló potenciált állít elő nekik, amivel a versenyképesség fenntartása mellett segít, hogy új potenciális fogyasztókhoz vezessen az alkalmazásukban vagy a jelenlegi fogyasztókat megtartsák és az ő szolgáltatásait válasszák az idő előrehaladtával. Másik fontos pillére a szakdolgozatomnak, az a big data bemutatása és ismertetése, mivel az utóbbi években ez a fogalom majdnem minden tudományágnak fontos építőelemeként funkcionál. A big data hasznosítható információvá alakítása olyan számítási technikákon alapul, amelyek a rendkívül nagy adathalmazokon belül és között trendeket és mintákat hoznak létre. Ez az adat nem csupán mennyiségű aspektusból ad új lehetőségeket a vállalatoknak, de a gyorsan növekvő és változatos adatok óriási előnyt jelentenek.52humarketing kutatásadatvezérelt marketingbig dataBig Data Szerepe az Adatvezérelt MarketingbenThe Role of Big Data in Data-Driven MarketingKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.