Engler, ÁgnesBalajti, Krisztina Anita2018-04-172018-04-172018-04-17http://hdl.handle.net/2437/249719Sokak által vizsgálni kívánt terület a tanulói eredményesség, és annak befolyásoló faktorai. A legtöbb hazai és nemzetközi kutatás kimutatta, hogy a szülők iskolai végzettsége a legmeghatározóbb befolyásoló tényező az említett területen. Empirikus kutatásom során szintén arra kerestem a választ, hogy milyen mértékben befolyásolja a szülő iskolázottsága a gyermek tanulmányait, illetve mennyire vonható párhuzamba a szülők iskolai bevonódásával. Vizsgálataimat négy különböző általános iskolában végeztem, 6.osztályosok körében, összesen 156 tanuló volt ebben a segítségemre. Az adatok felvétele egy 35 kérdésből álló kérdőív kitöltésével történt. A kapott értékek érdekes eredményeket mutattak, hiszen mind a mellett, hogy fontos a szülő iskolai végzettsége, igen nagy hatást gyakorol a testvérek száma is. Így tehát elmondható, hogy a több gyermekkel rendelkező családokban a szülők nagyobb arányban tanulnak közösen gyermekeikkel, és beszélgetnek, mint egy vagy két gyermekes családok. Kulcsszavak: tanulói eredményesség, iskolai bevonódás, iskolai végzettség42huiskolai végzettségszülői bevonódásCsalád szerepe a szakmai életútbanDEENK Témalista::Társadalomtudományok