Chrappán, MagdolnaRácz, Sándor2025-06-232025-06-232025-03-31https://hdl.handle.net/2437/394340A lemorzsolódás sajnos sok oktatási intézményben jelen van. Erre mutatok be egy jó gyakorlatot. Az országos és vármegyei adatok összevetéséből kiolvasható, hogy miként alakulnak az egyes tanévekben a statisztikai adatok. A vizsgált időszak egy 5 éves ciklust vett alapul. Ebben a legfontosabb az az évfolyam, akit az ötödik évfolyamtól – a Mentor Program második évétől – nyolcadik évfolyamig vizsgáltam. Az általam felállított hipotézisek: képes a Mentorprogram szorosabb kapcsolatot kialakítani a pedagógusok és a diákok között, a Program fejleszteni tudja a közösségi szellemet, illetve a kooperációt, valamint képes a Mentorprogram a motiváció növelésére, egyben a jobb tanulmányi eredmények elérésére. Dolgozatommal sikerült hipotéziseimet bizonyítanom. Összességében megállapítható a mentori foglalkozások, a kirándulások, programok, a digitális feladatban mind hozzájárulnak a program sikeréhez.75hulemorzsolódásmentorálásjó gyakorlatA lemorzsolódás elleni küzdelem egyik jó gyakorlataNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.