Balázs-Földi, EmeseTóth, Anna2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391627Szakdolgozatunk során a Békés vármegyei tanulásban akadályozott tanulók digitális eszközhasználatát térképeztük fel. Elsődleges célunk az volt, hogy feltérképezzük milyen különbségek jelentkeznek a tanulásban akadályozott és a többségi tanulók mindennapi digitális eszközhasználatában. A kutatásnak köszönhetően megtudtuk milyen digitális eszközökkel rendelkeznek a tanulók, milyen tevékenységre használják azokat és naponta mennyi időt töltenek ezen eszközökkel. Mindemellett kitekintettünk a videójátékozási szokásokra és a digitális eszközöktől való függőségre. A videójátékok szempontjából rákérdeztünk továbbá az online térben kialakított barátságok meglétére is. Feltérképezésre került még a függőségből eredő agresszivitás megélése és az online bántalmazás megjelenése a tanulók életében.58hudigitalizációfogyatékosságIKT eszközökonline bántalmazásFogyatékosság és digitalizációBékés vármegyei tanulásban akadályozott tanulók digitális eszközhasználataNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.