Bujdosóné Dani, ErzsébetSzabó, Dóra2019-04-152019-04-152019-04-13http://hdl.handle.net/2437/265474Jelen dolgozat a 21. századi fiatalok olvasóvá nevelésének témájával kíván foglalkozni, illetve arra vonatkozóan bizonyos szempontokat felvetni és megfogalmazni. Célkeresztbe helyezi a digitális technológiát és a hagyományos eszközöket, melyekkel a diákok olvasási (és ezzel párhuzamosan a tanulási) motivációját erősítheti a leendó pedagógus. Vajon tényleg elavulttá váltak a hagyományos eszközök, melyekkel a diákok olvasási motivációját erősíthetjük, a leendő pedagógusok? Teljesen átvette a hatalmat a digitális technológia? A dolgozatban az alábbi kérdésekre kerestem a válaszokat. 1. Hogyan valósul meg az oktatásban az információszerzés és élményszerzés, melyek az olvasóvá nevelés legfőbb céljai? 2. A digitális eszközök segítségével milyen módon tudnánk a diákokat közelebb hozni az olvasáshoz? 3. A digitális eszköztár milyen lehetőségeket ad az oktató pedagógus kezébe, hogy az újabb nemzedékeket közelebb vigye az olvasáshoz? 4. Vajon felkészíti-e a jelenlegi tanárképzés a leendő tanárokat az IKT-eszközök helyes és megfelelő, tudatos használatára? A kutatást a Debreceni Egyetem osztatlan tanárképzésben részt vevő hallgatói körében végeztem kérdőíves felméréssel. A következőkre kerestem a válaszokat: Hogyan képzelik el a jövőjüket a közoktatásban? Milyen eszközöket használnának a pedagógusi pályájuk során? Mennyire tartják fontosnak az olvasás tevékenységét? A kérdőívet 75 hallgató töltötte ki, vegyesen, az 1-4. évfolyamon.34huolvasóvá neveléstanárképzésIKTdigitális írástudásOlvasóvá nevelés lehetséges digitális dimenziói az oktatásbanDEENK Témalista::Könyvtártudomány