Kontor, EnikőBodnár-Drén, Lilla2025-06-202025-06-202025-05-03https://hdl.handle.net/2437/393908A szakdolgozat a B2B szolgáltatásmarketing aktuális kihívásait és lehetőségeit vizsgálja kis- és középvállalkozások körében, a Drén és Valner Szoftver Kft. példáján keresztül, amely egy debreceni, üzleti szoftvereket fejlesztő kisvállalat. A dolgozat célja, hogy feltárja, milyen a magyar B2B kis-, és középvállalkozások marketingérettsége, milyen tényezők gátolják a fejlődését, és milyen fejlesztési irányok lennének eredményesek ezen a területen. A szekunder kutatás feltárja a szolgáltatásmarketing fejlődését, rávilágít a B2B marketing sajátosságaira és az ezzel kapcsolatos kutatások hiányára. A primer kutatás félig strukturált szakmai interjúk alapján vizsgálta meg a magyar B2B szektor jelenlegi helyzetét és tendenciáit. A dolgozat javaslatokat is megfogalmaz a Drén és Valner Szoftver Kft. és a B2B KKV-k számára: ezek közé tartozik a marketingtervezés tudatosítása, a mérhetőség javítása, a digitális eszközök aktívabb használata, valamint a vevői élmény középpontba állítása. Összességében a dolgozat rávilágít arra, hogy a tudatos marketingstratégia, az elméleti modellek és a technológia nyújtotta lehetőségek alkalmazása szükséges a fejlődés hosszú távú fenntartásához.63huB2B marketingSzolgáltatásmarketingKKV marketingMarketing a gyakorlatbanB2B marketing a magyar KKV szektorban a Drén és Valner Szoftver Kft. példáján keresztülB2B Marketing in the Hungarian SME sector through the example of Drén és Valner Szoftver Ltd.Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.