Pintér, ÁkosTóth, Lászlóné2007-01-242007-01-2420042007-01-24http://hdl.handle.net/2437/804A számelmélet a matematikának az az ága, amely az egész számok tulajdonságaival foglalkozik. A feladatok megoldási módszereinek gazdagsága, sokszínűsége jellemző erre a tudományra, amely talán éppen emiatt a matematika egyik legkomolyabb és legnehezebb ága. Ha arra vállalkozik valaki, hogy középiskolások számára készítsen számelméleti feladatgyűjteményt, nincs könnyű helyzetben. Ezzel a témakörrel nagyon keveset foglalkozunk a középiskolában. Éppen csak a legszükségesebb fogalmak megtanítására, a legegyszerűbb típusfeladatok megoldására van idő. Tulajdonképpen nem a megtanulandó anyag mennyisége a sok, hanem az ismeretlen, szokatlan feladattípusok megismerésére, begyakorlására nincs idő. A tanulók között is kevés olyan van, aki önállóan képes haladni, ismeretlen típusú, szokatlan feladatok megoldásával próbálkozni. Ezek a tanulók tanári segítséggel szakkörön, tanórán kívüli foglalkozásokon megismerkedhetnek a számelméleti feladatok megoldásában használatos új módszerekkel, lehetőségekkel. Gyakorló tanárként sokszor tapasztalom, hogy van olyan tanuló, aki szívesen old meg feladatokat, jóval többet gyakorol a megszokottnál, de ha arra kerül a sor, hogy egy komolyabb versenyen részt vegyen, nincs sikerélménye, mert a versenyen előforduló feladatokat nem tudja megoldani. Valahol nagy szakadék van a középiskolai tananyag és a versenyek szintje között. Talán ennek a szakadéknak az áthidalásában tud segíteni ez a feladatgyűjtemény.40245343 bytesapplication/pdfhuhatványszögekszámhármasokoszókoszthatóságelsőfogú diafantoszi egyenletprimszámokSzámelméleti feladatgyűjteményDEENK Témalista::Matematika::Számelméletip