Szász, TiborGellén, Ákos Péter2009-01-302009-01-3020082009-01-30http://hdl.handle.net/2437/78425Dolgozatom alapvető célkitűzése bizonyítani, hogy a hosszú távú gazdasági érdek és a fenntartható fejlődés szempontjainak érvényesülése összekapcsolódik és versenyelőny származhat belőle, amivel a vásárlók környezettudatos magatartása befolyásolható. A dolgozatom első részében áttekintem a globális környezeti problémákat, a globális felmelegedéssel, a szélsőséges meteorológiai eseményekkel és a klímaváltozással kapcsolatos nemzetközi állásfoglalásokat. A második részben bemutatom miből ered a Tesco környezetterhelése, ismertetem a hosszú távú környezetvédelmi stratégiai tervét, különös tekintettel a vállalati felelősségvállalás szemléletének érvényesülésére. Bemutatom a energetikai szempontok alapján készült áruházak műszaki újításait és az alkalmazott megújuló energiaforrásokat.60huTescokörnyezetvédelemenergiagazdálkodáshulladékkezelésbioüzemanyagGazdaságosság és környezettudatosságA zöld Tesco