Kis, GáborTarsoly-Tóth, Erika2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391203A szakdolgozat arra a tényre kíván rávilágítani, hogy a gyermekek eredményes személyiségfejlődéséhez elengedhetetlenül fontos a művészettel való nevelés módszereinek ismerete és alkalmazása az óvodai élet valamennyi szervezett tevékenységében, de főként is a verselés, mesélés tevékenységében. A dolgozat célja, hogy megerősítést nyerjen sokadszorra is az az álláspont, egyetértve a hiteles szakirodalmi hátterekkel, és a kidolgozott, valamint megalapozott hiteles kutatásokkal, hogy az óvodában művészetalapú nevelést követve, úgy, mint a báb, mese, a zene, a képzőművészet, a mozgás és a drámapedagógia eszköztárát alkalmazva hatásosabb a nevelés, a gyermekek személyisége sokrétűen fejlődik általa, a gyermekek nyitottabbak, bátrabbak, és kísérletezőbbek. A kortárs irodalom, és ezen belül is a tabu témák feldolgozása, jelenvalósága óvodai közegben fontos és kihagyhatatlan lépcsője a gyermek személyiségfejlődésének, hisz a mai szóhasználat ismert és újszerű kommunikációját érti az óvodás gyermek, a kortárs mese témái pedig a mindennapokból építkezik. Az Emma csöndje mese mély mondanivalója miatt jutottunk el arra az elhatározásra, hogy a tanítási drámát, a drámapedagógia egyik eszközét választjuk a mese feldolgozási útjának.41hudrámapedagógia, tanítási dráma, művészeti nevelésEgy kortárs mese feldolgozási útja a drámapedagógia segítségével Gimesi Dóra: Emma csöndje című meséjén keresztülNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.