Mező KatalinFöldváriné Tóth, Erika2022-03-102022-03-102022-03-10http://hdl.handle.net/2437/329198A téri tájékozódás megfelelő fejlettsége egyik fontos kritériuma az iskolába lépésnek. Az a gyermek, aki bizonytalanul tájékozódik saját testén és térben, félve mozog környezetében, tapasztalatszerzése korlátozott. Iskolába lépéskor komoly gondok merülhetnek fel az írás, olvasás és a számolás területén. Ezért fontos, hogy már óvodáskorban fény derüljön a lemaradásra. Óvodáskorban számos alapkészség intenzíven fejlődik, emiatt az optimális fejlesztésük ebben az életkorban a legcélszerűbb. Az időben elkezdett terápia segíthet a gyermekeknek, megelőzheti a későbbi kudarcokat. Az eredmények a nagycsoportosok teljesítményéről nyújtanak információt, meghatározzák a fejlesztés irányát, melyet a fejlesztő pedagógusok alapként használhatnak az óvodások fejlesztési tervének kialakításához. Fontos feladatunk az elmaradások diagnosztizálása, a probléma meghatározása, ennek megfelelően a fejlesztési folyamat megtervezése, megelőzve ezzel a tanulási nehézségek, tanulási zavarok kialakulását.39hutéri tájékozódástestsémalaterális dominanciafejlesztésnagycsoportos óvodásokA téri tájékozódás fejlesztése az óvodai nagycsoportbanDEENK Témalista::Neveléstudomány