Dorogi, Kristóf Tibor2024-07-222024-07-222023-09-29International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 8 szám 3 (2023) , 126-134https://hdl.handle.net/2437/376157The economic role of sport has grown worldwide in recent decades, and Hungary is no exception. Sport is one of the most important industries, offering significant economic benefits to the country. Accordingly, the sports economy is attracting increasing attention and playing an increasingly important role in both the international and domestic economy In the study, we looked at how much people spend on sport activity. A questionnaire survey was conducted. In addition to demographic data, we asked about their sporting habits and their willingness to spend on sport. The majority of respondents are competitive athletes, mostly competing in team sports. The results show that respondents who compete in team sports have a much higher expenditure, on a monthly basis, than people who compete in individual sports.Az elmúlt évtizedekben a sport gazdasági szerepe világszerte növekedett, és ez alól Magyarország sem kivétel. A sport az egyik legfontosabb iparágak közé tartozik, amely jelentős gazdasági előnyöket kínál az országnak. Ennek megfelelően a sportgazdasági terület egyre nagyobb figyelmet kap, és egyre fontosabb szerepet játszik a nemzetközi és hazai gazdaságban egyaránt. A tanulmányban azt vizsgáltuk, hogy az embereknek mekkora kiadásai vannak a sportolással kapcsolatban. Kérdőíves felmérést végeztünk, demográfiai adatokon kívül, a sportolási szokásokra és sportolással kapcsolatos költéshajlandóságukra kérdeztünk rá. A válaszadók többsége versenysportoló, akik többnyire csapatsportágakban versenyeznek. Az eredmények szerint a megkérdezettek közül, aki csapatsportágat űz, annak semmivel sem kell több kiadásra számítania, havi szinten, mint azoknak az embereknek, akik egyéni sportágat űznek.application/pdfsport consumptionsportwillingness to spendcompetitive sportspendingsportfogyasztássportköltéshajlandóságversenysportkiadásVersenysportolók sporttevékenységgel kapcsolatos kiadásainak vizsgálatafolyóiratcikkOpen AccessKristóf Tibor Dorogihttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2023.034International Journal of Engineering and Management Sciences382498-700X