Harman, LászlóKecskés, Brigitta2013-01-102013-01-102012-12-162013-01-10http://hdl.handle.net/2437/155503Szakdolgozatomban a képek jelentőségét és használatát vizsgálom, különösen nyelvi órák keretében, hiszen manapság már nem csak a tankönyvekből köszöntenek ránk a különböző ábrák, képek, fotók, hanem a „külvilágban” is, többek között plakátokon, TV-ben, interneten, magazinokban vagy kivetítőkön. Először a képekről gyűjtöttem általános információkat, s mielőtt rátértem volna a fajtáira és funkcióira, fontosnak véltem megemlíteni és tisztázni, hogy mi is az a vizuális kompetencia. Ezt követően a képek használatának előnyeire és didaktikai funkciójukra világítottam rá, melyek ösztönzően, bátorítóan hathatnak a tanárok vizuális eszközök alkalmazására. Majd összegyűjtöttem, hogy mely dolgokra kell az oktatóknak odafigyelnie miközben képeket használnak a tanórán. Ezután képekkel végezhető feladattípusokat ismertettem, ezzel is ötleteket adva azoknak, akik majd olvassák szakdolgozatomat. S végül néhány, a tanítási gyakorlataim során alkalmazott feladatot szerettem volna bemutatni és a velük kapcsolatos tapasztalataimat megosztani az olvasókkal.24huképekKépek használata az általános iskolai idegennyelv-oktatásbanidegennyelv