Revákné Markóczi, IbolyaMándokiné Szászi, Éva Bettina2024-06-192024-06-192024-04-20https://hdl.handle.net/2437/373731Dolgozatomban a mentortanárok véleményét vizsgálom, azt, hogy mi a véleményük a természettudományt tanító tanárjelöltek szakmai attitűdjéről. A szakirodalmi áttekintés során a hazai tanárképzési rendszerrel és a Debreceni Egyetem tanárképzésével foglalkozom, majd a természettudományos tantárgyak fontosságát emelem ki. Ezután a természettudományos tantárgyakat tanítók és a mentorok fontosságát és feladatait tárgyalom. A munkámban interjúkérdésekkel dolgozva készítettem el a véleménykutatást, melyben a tanárjelöltek szakmai felkészültségét (mind pedagógiailag, mind pszichológiailag, mind szakmódszertanilag) véleményezték a természettudományt tanító mentortanárok. Kifejtették, hogy milyen a tanítási gyakorlat alatt a hallgatók motivációja, mennyire önállóak, milyen módszereket használnak a tanárjelöltek a tanítási órákon, és hogy miben van segítségre szükségük a hallgatóknak. Kutatásom során 15 mentor válaszolt a kérdéseimre. Az eredményeket a dolgozatomban fejtem ki.38humentortanároktatásMentortanárok véleménye a természettudományos tantárgyakat tanító tanárjelöltek szakmai attitűdjérőlNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.