Szabóné Túri, JuditSzűcs, Adriána Nelli2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391528A dolgozat a kétnyelvűség kisgyermekkori kialakulásának sajátosságait vizsgálja, különös tekintettel a külföldön élő félig magyar családok nyelvi helyzetére. A kutatás célja annak feltárása, hogy a környezeti nyelv milyen hatást gyakorol a kétnyelvű gyermekek nyelvhasználatára, valamint a családon belüli magyar nyelv megőrzésére. Emellett elemzi a többnyelvűség kognitív és szociális következményeit, különös tekintettel a nyelvi rugalmasságra, a kommunikatív alkalmazkodóképességre és a többnyelvűség által kínált előnyökre és kihívásokra. A kutatás kvalitatív módszerekkel és a releváns szakirodalom szisztematikus feldolgozásával történik, amely lehetővé teszi a nyelvi szocializáció és a nyelvhasználati mintázatok mélyreható feltárását. A dolgozat célja, hogy hozzájáruljon a kétnyelvű gyermeknevelés elméleti és gyakorlati megértéséhez.50hukétnyelvűségkisgyermekkornyelvelsajátításKétnyelvűség kisgyermekkorbanA környezeti nyelv befolyása a kétnyelvű gyermekeknélNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.