Hegedűs, Roland2021-08-132021-08-132015-03-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 1 szám 1 (2015) , 25-40https://hdl.handle.net/2437/321202In this article, we focus on special educational needs teacher training, geographical differences, and labor market features. Sources are the admission database of 2014, n = 965), and the Hungarian Graduate Tracking System (HGTS) of 2012 and 2013; n = 567). Result: the situation of special education teachers is very good in the labor market, they are very successful because their unemployment rate is lower than average, and their job is in connection with their university studies.Jelen tanulmány a gyógypedagógus képzésre, annak területi jellegzetességeire, valamint a gyógypedagógusok munkaerő-piaci jellemzőire fókuszál. Források: 2014. évi felvételi adatbázis, n = 965), 2012. és 2013. évi Diplomás Pályakövetési Rendszer, n = 567). Eredmény: a gyógypedagógusok helyzete a munkaerő piacon nagyon jó: sikeresen helyezkednek el, a  munkanélküliség aránya alacsony, és több mint 90%-uknak az egyetemi tanulmányaikkal kapcsolatos állása van.application/pdfspecial education teacher trainingcatchment area of higher education institutionmobilitylabour market featuresgyógypedagógia képzésintézményi vonzáskörzetmobilitásmunkaerő-piaci jellemzőkGYÓGYPEDAGÓGUSOK: HONNAN INDULUNK, HOVÁ TARTUNK?folyóiratcikkOpen Access2015https://doi.org/10.18458/KB.2015.1.25Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat11Különleges Bánásmód2498-5368