Sápiné Duduk, Ildikó2021-07-012021-07-012013-12-16Competitio, Évf. 12 szám 2 (2013) , 103-1181588-9645https://hdl.handle.net/2437/320137A tanulmány a globalizáció egyik elemét, a globális kultúra kérdéseit vizsgálja vállalati szempontból. Rámutat a magyarországi leányvállalatok és anyacégeik kulturális különbségeiből adódó eltérő tacit tudás átadásának fontosságára és lehetőségeire, összekapcsolva a vállalati versenyképesség, a vállalati kultúra és a hallgatólagos tudás fogalmát és kérdéseit. Bemutatja, hogy a szervezetek miként hoznak létre új tudást és hogyan tudják azt átadni. Következtetésként megfogalmazza, hogy amennyiben a tudásmenedzsmentre kellő hangsúlyt fektetnek, a munkavállaló távozásával a tudás a szervezeten belül marad, így a vállalat nem veszít versenyképességéből. Journal of Economic Literature (JEL) kódok: D23, D61, D83, L21, M21, O31, O33application/pdfTacit tudásszervezeti tanulásinformáció, tudásinnovációglobalizációhatékonyságversenyképességtacit tudás jelentősége a globalizált vállalati kultúrábanfolyóiratcikkOpen AccessDebreceni Egyetemhttps://doi.org/10.21845/comp/2013/2/6Competitio212Com2939-7324