Balázs, KatalinTóth, Luca2024-06-202024-06-202024-04-14https://hdl.handle.net/2437/374383A reklámozás kapcsán a humor, mint figyelemfelkeltő eszköz egyre elterjedtebb lett, és egyre szélesebb körben alkalmazzák a reklámszakemberek (Weinberger és Gulas, 2015, 2019). Mint azt tudjuk, a humornak többféle változata, fajtája is van, és nem mindegy, hogy éppen melyik kerül alkalmazásra. Ahhoz, hogy megérthessük miként működnek a gyakorlatban ezek a reklámok, fontos tisztáznunk a humor meghatározását, mi tesz humorossá valamit, és persze az általános humorelméleteket is számba kell vennünk. Jelen szakdolgozat célja, hogy a humoros reklámok egy bizonyos körét, a sötét humort vagy más szóval fekete humort alkalmazó reklámokat vizsgálva, eredményekkel szolgálhassak a hatásosságuk szempontjából. Ez pedig a marketing szakemberek és a márkák számára is hasznos lehet, ha ilyen hirdetési formát szeretnének alkalmazni. A vizsgálathoz a Reklámok Iránti Attitűd kérdőívet és az Érzelmek Iránti Igény Skálát alkalmaztam, bízva abban, hogy a hipotéziseimnek megfelelő eredményeket kapok.43 oldalhureklámhumorosságfekete humorhumorelméletekA fekete humort alkalmazó reklámok vizsgálataPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.