Papp, IldikóRusz, Sándor2022-11-292022-11-292022-11-29https://hdl.handle.net/2437/341523Folyamatosan fejlődő világunkban nehéz felkelteni az emberek érdeklődését és figyelmét, hiszen a digitalizált világban a látványnak, a részletességnek és mozgalmasságnak óriási szerepe van, ezért esett a választásom a 3D modellezés lehetőségeinek bemutatására egy általam tervezett és megvalósított projekt segítségével. A szakdolgozat elkészítésének fő motivációja az egyetemi tanulmányok bővítése. A napjainkban elérhető 3D modellezés és játékfejlesztés lehetőségeinek megismerése. A kiválasztott szoftverekkel való megismerkedés és elsajátításuk, de nem utolsó sorban a kreatív alkotóvágy manifesztálódása. A szakdolgozat bemutatja a projekt elkészítéséhez felhasznált eljárásokat, módszereket, munkafolyamatokat, felhasznált szoftvereket és kiválasztásuk fő szempontjait. Alapvető cél volt a Debreceni Egyetem és kabalaállatának további népszerűsítése egy side-scroller platformer játékkal, melyben a Debreceni Egyetem különböző megjelenéssel felruházott szőrös kabalaállatát kiválasztva mérettethetik meg ügyességüket egymás ellen a vállalkozó szelleműek. A játék során pontokat kell gyűjtenie a játékosoknak, melyet az ellenfél eltalálásával szerezhetnek meg. A meccsek időkorláttal és meghatározott dobható objektum-számmal lettek ellátva. A projektmunka nyílt napok, egyetemi rendezvények, kitelepülések szórakoztató jellegű programelemét célozza meg, ahol szabadon kipróbálhatják a hallgatók, és a nyílt napokon a látogatók.81huUnreal Engine 4Blender3DF Zephyr3D modellezés lehetőségeiPossibilities of 3D modellingDEENK Témalista::InformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.