Márkus, ÁdámMarján, Dávid2018-05-072018-05-072018-04-26http://hdl.handle.net/2437/251356Szakdolgozatom témájaként a nemzetközi ellátási láncok, stratégiai menedzsment beszállítói kapcsolatokat választottam. A fogalmi meghatározások után azokra a kérdésekre keresek választ, hogy a gyakorlatban felmerülő problémákat az elméleti kutatások miként támasztják alá. A megjelenő terméktípusokat, hogyan kategorizálja az ellátási lánc menedzsmentben. A termék típusa és az ellátási lánc típusa miként illeszkedik egymáshoz. Célom bemutatni a témában érintett tudományterületek szakirodalmából (szervezeti marketing, logisztikai menedzsment, stratégiai menedzsment) az ellátási lánc menedzsment típusait és eszközeit. A rendszerben megjelenő szereplők közötti kapcsolatok ismertetése, a képesítő és rendeléselnyerő kritériumok alapján, a kereslet és kínálat bizonytalanság alapján, az ellátási lánc béli kapcsolatok alapvető formái alapján, feltárni az erőviszonyokat az ellátási láncban, bemutatni a beszállító kapcsolatok kialakulását befolyásoló tényezőket és a beszállító kapcsolatok erősítését szolgáló eszközöket.50huEllátási láncStratégiai beszerzéskeresletkínálatbeszerzésbeszállítóNemzetközi ellátási láncok, beszállítói kapcsolatokInternational supply chains, supplier relationshipDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány