Buglyó-Nyakas, Tünde ErzsébetGál, Tímea2024-07-302024-07-302024-04-16Régiókutatás Szemle, Évf. 8 szám 2 (2023) , 1-12https://hdl.handle.net/2437/378481Online media marketing is getting greater influence on the daily life, on the consumer and purchasing habits and on our health consciousness. The main goal of the research is to explore what the Hungarian women associate with health-consciousness on different social platforms, how their consumer activity look like and what kind of special groups can be formed. First of all, the posts appearing on the topic of health-consciousness on different platforms were analysed through a netnographic research. Then, with the involvement of 409 women, the influencing factors were measured to the participants on these pages in terms of health consciousness via questionnaire survey. As a result, special consumer groups appearing in the social platform were quantified and recommendations were formulated for companies who base their marketing strategy on online arenas.A közösségi média marketing egyre nagyobb szerepet tölt be a mindennapjainkban, a fogyasztási szokásainkban, döntéshozatalunkban és az egészségtudatosságunk kialakításában. A kutatás legfőbb célja annak a feltérképezése, hogy a különböző közösségi platformokon résztvevő magyar nők mire asszociálnak az egészségtudatosság kapcsán, milyen a fogyasztói aktivitásuk az online színtereken és ezek alapján milyen speciális csoportok képezhetők. Elsőként egy netnográfiai kutatás segítségével vizsgáltuk meg különböző felületeken az egészségtudatosság témakörben megjelenő hozzászólásokat. Ezt követően 409 nő bevonásával egy kérdőíves kutatás keretében az említett felületeken résztvevők befolyásoltságát mértük az egészségtudatosság tekintetében. A kutatás során számszerűsítettük a közösségi színtereken megjelenő speciális fogyasztói csoportokat és megfogalmaztuk a javaslatainkat azon vállalatok részére, akik az online színterekre alapozzák a marketingstratégiájukat.application/pdfközösségi médiaegészségegészséges étkezésnetnográfiasocial mediahealthhealthy eatingnetnoghraphyközösségi média hatása a magyar nők egészségtudatosságárafolyóiratcikkOpen AccessTünde Erzsébet Buglyó-Nyakas, Tímea Gálhttps://doi.org/10.30716/RSZ/23/2/1Régiókutatás Szemle28RSZ2559-9941