Mező, KatalinBernád, Tünde2016-04-042016-04-042016-03http://hdl.handle.net/2437/223053A kutya asszisztált pedagógia ép intellektusú gyermekek képességfejlesztését célozza meg. Az óvodáskorú gyermekek sikeres iskolakezdésének a kulcsa a motoros, kognitív és szociális képességein kívül a részképességek megfelelő fejlettsége. A részképességbeli gyengeségek multikauzálisak, azaz az okok egymásba kapcsolódva egymást átfedve idézik elő a problémát. A részképességek kutyás asszisztenciával hatékonyabban és gyorsabban fejleszthetőek a kutya motivációs ereje által. A háttérben hormonális folyamatok zajlanak, amelyek stressz oldó faktorként lehetővé teszik a gyermek kognitív képességeinek fejlődését és személyiségének kibontakozását. A kutya olyan stressz mentes, oldott hangulatot teremt, amely által a gyermek egyéni képességeinek megfelelően, differenciáltan összeállított képességfejlesztő játékos feladatokat szorongás és teljesítménykényszertől mentesen hajtja végre. A kutya kedvéért és a kutyával közösen végrehajtott feladatok észrevétlenül, komplexen fejlesztik a gyermek részképességbeli gyengeségeit, erősítik önbizalmát, énképét. A kutyás képességfejlesztés komplex hatásából kifolyólag egyszerre több részképességbeli terület is fejleszthető, ezzel is megelőzve, azaz prevenciós szerepet betöltve az esetleges tanulási problémák megjelenésében.58huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországrészképesség fejlesztéskutya asszisztált pedagógiastressz oldásiskolaérettségfejlesztő pedagógiaKutya asszisztált pedagógia komplex szerepe a sikeres iskolakezdésben.DEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia