Tóth, EszterFarkas, Viktor2025-06-192025-06-192025-04-30https://hdl.handle.net/2437/393375Az évtizedek óta zajló gazdasági globalizáció hatására hazánkban is egyre jelentősebb mértékben jelennek meg külföldi székhelyű multinacionális vállalatok. Ezek a nemzetközi vállalatok számos szervezeti formában megjelenhetnek tevékenységüktől függően. Makrogazdasági szempontból az FDI-k között is felfedezhetőek a külföldről betelepülő transznacionális vállalatok Európa-szerte, így hazánkban is. A nemzetközi vállalatok leányvállalatai természetesen sok területen igyekeznek követni az anyavállalat standard előírásait és szabályzatait. Ennek ellenére jelentős mennyiségben lehetnek eltérések is bizonyos részlegeket tekintve, abban például, hogy a jogi és a kulturális környezet milyen lehetőségeket nyújt a szervezet számára. A vállalatirányításnak az egyik ilyen területe az emberierőforrás-menedzsment is. Dolgozatomban annak a kérdésnek a körbejárását céloztam meg, hogy hazai nemzetközi vállalatok leányvállalatainak esetében milyen toborzási és kiválasztási eljárásokat alkalmaznak. Mivel többféle formában is megjelentek Magyarországon ezek a multinacionális cégek, két különböző profilú szervezet módszereinek az összehasonlítását kívántam elvégezni. Így alakult, hogy vizsgálatom alanya egy üzleti szolgáltató központ (SSC / BSC) és egy telefonos ügyfélszolgálati központ (call center).63hutoborzáskiválasztásnemzetközi vállalatleányvállalatSSCBSCcall centerNemzetközi vállalatok magyarországi leányvállalatainak toborzás- és kiválasztási eljárásainak vizsgálataKözgazdaságtudomány::VilággazdaságHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.