Fehér, AndrásPógyor, Katalin2025-06-202025-06-202025https://hdl.handle.net/2437/393931A dolgozat célja az Y és Z generáció étrend-kiegészítő fogyasztási szokásainak feltárása a közösségi média hatásának tükrében. A kutatás során kvalitatív (szakértői interjú) és kvantitatív (online kérdőíves felmérés) módszereket alkalmaztam, amelyek lehetővé tették a fogyasztói döntések összetett motivációinak elemzését. Az eredmények azt mutatták, hogy a közösségi média – különösen az influencerek és a felhasználói vélemények – jelentős befolyást gyakorolnak a fiatal generációk vásárlási szokásaira. Az egészségmegőrzés és a fizikai teljesítőképesség javítása a legfőbb fogyasztási motivációk közé tartoznak. A kutatás rávilágított arra, hogy a hiteles, szakmai alapokon nyugvó kommunikáció és a fogyasztók edukációja kulcsszerepet játszik a tudatos választás elősegítésében.70hufogyasztói magatartás, közösségi média, étrend-kiegészítőkAz Y és Z generációk étrend-kiegészítő fogyasztási szokásai a közösségi média hatásáraThe dietary supplement consumption habits of generation Y and generation Z under the influence of social mediaKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.