Madai, HajnalkaNyírán , Ádám2025-06-192025-06-192025-05-12https://hdl.handle.net/2437/393813Dolgozatomban a HOYA Lens Hungary Zrt. mátészalkai gyártóegységében végzett szakmai gyakorlatom tapasztalatait dolgoztam fel, különös tekintettel a minőségellenőrzési osztály szerepére. A központi téma a minőségbiztosítás stratégiai menedzsmentbe való integrációja volt, amelynek gyakorlati példájaként a keményrétegpötty hiba kezelését vizsgáltam. Bemutattam, hogyan járulnak hozzá az oktatások, a riportok és a visszacsatolási mechanizmusok a hibák csökkentéséhez és a vevői elégedettség növeléséhez. A dolgozatban SWOT-elemzéssel és szervezeti kultúraelemzéssel is értékeltem a minőségügyi folyamatokat. Eredményeim alapján megállapítható, hogy a minőségellenőrzés nemcsak operatív, hanem stratégiai szinten is kulcsszerepet játszik a vállalat sikerében.22huKeményrétegpöttyMEOminőségbiztosításA minőségellenőrzési osztály integrálása a vállalati stratégiai menedzsmentbeThe Integration of the Quality Control Department into Corporate Strategic ManagementKözgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.