Bőgel, GyörgyBozsó, Szilárd2007-01-082007-01-0820062007-01-08http://hdl.handle.net/2437/468Az outsourcing egy korábban vállalaton belül végzett tevékenység „kiszervezését”, azaz külső szolgáltatóra bízását jelenti. Az utóbbi időben a vállalatok kiszervezni kívánt tevékenységei között megjelent az információ-technológia is. Éppen ezért lett az outsourcing újra közkedvelt téma. Mivel az IT outsourcing elég újszerű dolog, és Magyarországon még alig terjedt el a vállalatok gyakorlatában, úgy gondoltam, ezt az érdekes témát vizsgálom meg szakdolgozatomban. A dolgozatban bemutatom az outsourcing folyamatát, majd részletezem az informatikai outsourcingot. Hasznosítva a kiszervezésről szerzett tudásomat kifejtem, hogy melyek az IT outsourcing sikertényezői. Végül pedig bemutatom a folyamatot a Continental Bank példáján keresztül.62409043 bytesapplication/pdfhuA kéziratos disszertációk csak a szerzői jogok maradéktalan tiszteletben tartásával használhatókszerződéskötéssikerkritériumokinformatikaoutsourcingdöntési folyamatOrganizational change -- Economic aspectsInformation scienceAz informatika kiszervezéseSzervezeti változás -- gazdasági szempontokInformációtudományip