Mező , KatalinMolnár , Ágnes2024-06-172024-06-172023-10-16https://hdl.handle.net/2437/373153A szakdolgozat témája a Történelem tanítása a tanulásban akadályozott tanulók esetében volt, melynek célja annak feltárása volt, hogy hogyan valósul meg tanulásban akadályozott tanulók esetében a történelem oktatás. A szakdolgozat két részből áll. Az első, elméleti részben mutattuk be gyógypedagógiai alapfogalmakat (tanulásban akadályozottság, tanulásban akadályozott tanulók jellemzői). Ismertettük azt hogyan és miként valósul meg, milyen céljai, feladatai, témakörei vannak a történelem tantárgynak a kerettanterv értelmében a tanulásban akadályozott tanulók esetében. történelemtanítás kutatásait, illetve a történelemtanítás módszertanait. Feltártuk azt, hogy milyen kutatásokat végeztek el a történelemtanítással kapcsolatban. Foglalkoztunk azzal is, hogy történelemtanítás során milyen módszertanokat, módszereket alkalmaznak a pedagógusok, gyógypedagógusok. A második, kutatási részben kérdőíves vizsgálatot végeztünk, annak feltárása érdekében, hogy a tanulásban akadályozott tanulóknak történelmet oktató gyógypedagógusok milyen szokásokat, eszközöket, tanítás-tanulásszervezési módszereket, oktatásszervezési eljárásokat, pedagógiai többletszolgáltatásokat, IKT eszközöket használnak a történelem tanítás során. A vizsgálat alanyait azok a gyógypedagógusok alkották, akik tanulásban akadályozott tanulóknak tanítottak vagy tanítják a történelem tantárgyat szegregált és integrált általános iskola felső tagozatán.52hutörténelemtörténelemtanítástanulásban akadályozottTörténelem tanítása tanulásban akadályozott tanulók esetébenDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.