Péter-Szarka, SzilviaTóth, Kitti2015-05-042015-05-042015-03-31http://hdl.handle.net/2437/211901Carol Dweck (2006) elmélete, a Szemlélet (Mindset) legfontosabb mondanivalója, hogy erőfeszítések révén mindenki képes fejlődni. Az embereket az alapján különbözteti meg, milyen kognitív tartalmakkal rendelkeznek értelmi képességeikről, fejleszthetőnek tartják-e azokat vagy adottaknak, melyeken nem képesek változtatni. Dolgozatomban kérdőíves módszerrel vizsgálom a szemléletet és annak kapcsolatát a reménnyel, az élettel való elégedettséggel, az életcéllal és a flow élmények gyakoriságával. Ha ezek a változók együttjárást mutatnak, akkor feltételezhető, hogy a szemlélet megváltoztatásával javulást érhetünk el a mentális egészséget illetően. Vizsgálatomban 448 fő (362 fő magyar és 86 fő amerikai nemzetiségű személy) vett részt. Az eredmények alapján a fejlődő szemlélet nem korrelál a mentális egészség általam mért tényezőivel, egyedül a Remény Skála Megoldási módok alskálájával mutat szignifikáns együttjárást (r=0,13; p<0,05). Ebből arra következtethetünk, hogy aki nyitott a fejlődésre, több lehetőséget sorakoztat fel egy probléma megoldásakor, mely hozzásegíti a sikerhez. A vizsgált mutatókkal való kapcsolat hiánya arra is utalhat, hogy a szemlélet nem fogható meg vonásszinten, inkább egy dinamikusan változó beállítódás, mely a pillanatnyi helyzettől függően határozza meg, mire irányul az egyén figyelme, hogyan alakul a viselkedése.36humindsetinterkulturálismentális egészségA szemlélet és a felnőttkori mentális egészség kapcsolatának interkulturális vizsgálataSzínek hatása a kreativitásraAz önkénteskedő munkanélküliek társas támogatottsága és önértékeléseA munkanélküliek számára értelmet adó önkéntes munka protektív hatásaDEENK Témalista::Pszichológia