Meng, Liu2024-07-222024-07-222023-03-31Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Vol. 9 No. 1 (2023) , 149-158https://hdl.handle.net/2437/376255The current paper is based on a research which was carried out in the public Chinese-Hungarian bilingual school in the 15th district of Budapest. The bilingual school transmits cultural memory by organizing activities such as traditional Chinese festivals and rituals and integrating practices. The main objective of the paper is to present and to interpret the Festive ritual elements and those kinds of rituals that constitute the school’s symbolic field of memoryA tanulmány arról a kutatásról számol be, amit a Budapest 15. kerületében található kínai-magyar két tanítási nyelvű iskolában került kivitelezésre. Az iskola különböző rendezvények szervezésével hozzájárul a kulturális emlékezet közvetítéséhez. Jelen tanulmány elsősorban azokat az ünnepi rituálékat mutatja be, amelyek fontos szerepet töltenek be a kínai kulturális emlékezet rekonstruálásához és újraértelmezéséhez.application/pdfChinese-Hungarian bilingual schoolcollective memoryfestive ritualsKínai- Magyar Két Tanítási nyelvű iskolakollektív emlékezetünnepi rítusokSYMBOLIC FIELD OF THE MEMORY SPACE IN THE BUDAPEST CHINESE-HUNGARIAN BILINGUAL SCHOOLfolyóiratcikkOpen AccessLiu Menghttps://doi.org/10.18458/KB.2023.1.149Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat19Különleges Bánásmód2498-5368