Fehér, AndrásSzanics, Márta Klaudia2025-01-132025-01-132024-10-28https://hdl.handle.net/2437/384817Úgy érzem, hogy meglehetősen sokat változtak a kávéfogyasztási szokások az elmúlt évtizedekben, ez köszönhető a technológiai fejlődéseknek és a fogyasztói szokások változásának is. Számtalan új trend jelent meg a piacon. A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a minőségibb és emellett fenntartható gazdálkodásokból származó kávékat. A kávéfogyasztók többsége mellett a nagyvállalatok is sokkal tudatosabban szerzik be és állítják elő a kávét. A dolgozat legfőbb célkitűzése a kávéfogyasztási szokások széleskörű vizsgálata, különös tekintettel a társadalmi és demográfiai tényezők, mint nem, életkor, lakóhely, jövedelem és iskolázottság szerinti eltérések feltárására mellett a fenntarthatóság szerepét és a kávévásárlási döntésekre gyakorolt hatását is elemeztem. A dolgozat következtetései alapján a kávéfogyasztási szokások alakulása szoros kapcsolatban áll a társadalmi tényezőkkel. A kutatás eredményei hasznosak lehetnek a kávépiaci szereplők számára a marketingstratégiák kialakításában.58hukoffeinfenntartható kávézásfogyasztói szokásokKávéfogyasztási szokások vizsgálata MagyarországonResearch on coffee consumption habits in HungaryKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.