Pálfi, SándorBodó, Judit2021-04-192021-04-192021-04-13http://hdl.handle.net/2437/306201A közoktatási intézményekben az ép és sajátos nevelési igényű gyermekek együtt nevelkedése kiemelt jelentőségű a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztése szempontjából. A dolgozat feltárja az óvodai nevelés területén azokat a fejlesztő hatású lehetőségeket, amelyeket a szabad játék kínál. Ezen kívül a gyermekek megfigyelésén, mérések eredményeinek nyomon követésén és összehasonlításán keresztül elemzi a játék személyiségfejlődésre gyakorolt pozitív hatásait. A hatások milyen módon befolyásolják a tanulási nehézséggel küzdő gyermekek társas kapcsolatainak alakulását, csoporton belüli elfogadását, a szabad játék teremtette alkalmak miként hatnak fejlődésükre. A személyes bánásmód mindennapokban jelenlévő alkalmazásával miként lehet biztosítani számukra az egyéni fejlődés lehetőségét.36hugyógypedagógiasajátos nevelési igényszabad játéktársas kapcsolatokszemélyes bánásmódA játék hatása az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésére, avagy tanulási nehézséggel küzdő gyermekek fejlődési lehetőségei az óvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány