Szilágyi, BarnabásKacsora, Adrienn2020-04-272020-04-272020-04http://hdl.handle.net/2437/284997A szakdolgozat célja, hogy a szociális szakmában dolgozók visszajelzéseire, nézeteire, érdeklődésére alapozva, találjunk olyan önismereti és önfejlesztési módszereket, melyek enyhíthetik a szakmában észlelhető problémákat. A témaválasztás oka, annak felismerése, hogy a színész mesterséghez és a segítő szakmához szükséges szemléletmód és készségek közötti párhuzamok lehetővé tehetik, hogy a szociális szakma „kölcsönözzön” néhány módszert a színháztól, amelyek segítségével a dolgozók továbbfejleszthetik készségeiket, és még inkább elmélyíthetik önismeretüket. Téma aktualitását bizonyítja többek között, a szakmabeliek nagymértékű igénye az új módszertan irányába, valamint a szakmát elhagyni szándékozók magas aránya. A színház eszköztára lehetőséget teremthet számukra az önismeretük fejlesztésére, ezáltal segítheti a szociális szakembereket abban, hogy képessé váljanak meghúzni személyes határaikat, csökkentve ezzel a szakmával együtt járó stresszt.43huönismeretsegítő szakmaszínházSegítő szakma, önismeret, színházDEENK Témalista::Társadalomtudományok