Gabnai, ZoltánMezei, Botond2025-06-192025-06-192025-05-04https://hdl.handle.net/2437/393839Napjaink legismertebb és legnépszerűbb technikai sportja, a Formula-1 jelentős változásokon ment keresztül 2017 óta, amikor a médiaóriás Liberty Media átvette az irányítást. Olyan változások és innovációk sora került alkalmazásra, amely gyökeresen eltért a korábbi tulajdonos, Bernie Ecclestone filozófiájától. A diplomamunkámban ezeket térképeztem fel és rendszereztem, hogy egy átfogó kép alapján lehessen megítélni az új tulajdonos által elért eredményeket. Ehhez először a Forma-1 Business Model Canvas-ét készítettem el, kihangsúlyozva azokat az aspektusokat, amelyekben változás következett be. A versenytárs csapatokat egy CPM-elemzés segítségével hasonlítottam össze. Erre azért volt szükség, mert a Liberty Media több újítása is a csapatok közötti népszerűségi versenyt hivatott emelni és előtérbe helyezni. Végül pedig a magyarországi Forma-1-et ismerők, rajongók körében végeztem kérdőíves felmérést, hogy megtudjam, hogyan vélekedik a célközönség a bevezetett változásokról. Az eredmények alapján egyértelműen kirajzolódott, hogy az újítások egy nagy átfogó stratégia részei, amely a népszerűség növelésére és a Forma-1 piacának kibővítésére irányult. A CPM-elemzés alapján azt is megállapítottam, hogy a csapatok közötti verseny is fokozódott az egyes újítások révén. A kérdőíves kutatás eredményei pedig a célközönség részéről igazolták a Liberty Media tevékenységét, megerősítve, hogy az új tulajdonos által hozott stratégiai irányváltás egyértelműen pozitív hatással volt a motorsportok csúcskategóriájára.69huf1forma1forma-1formula1formula-1liberty mediainnovációnépszerűségA Liberty Media innovációinak hatása a Formula-1 népszerűségéreThe Impact of Liberty Media’s Innovations on the Popularity of Formula-1Közgazdaságtudomány::VállalatgazdaságtanHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.