Nagyné Kondor, Rita2024-07-222024-07-222024-06-28International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 9 szám 2 (2024) , 61-71https://hdl.handle.net/2437/376183Vocational Teacher Training Programmes provide teachers of Vocational Education and Training schools. University of Debrecen Faculty of Engineering offers Vocational Teacher Training in five specializations, in form of cooperative training. The company specialists participating in the training teach prospective vocational teachers with modern professional knowledge. The aim of this article is to summarize the pedagogical experiences of the prospective vocational teachers, based on the content analysis of their lesson plans. The investigation focuses on prospective vocational teachers’ examples of modeling, professional vocabulary development and connections between subjects from their practical pedagogical training in Vocational Education and Training schools.A mérnöktanár-képzésből kerülnek ki a szakképzés leendő tanárai. Debreceni Egyetem Műszaki Karán öt specializáción folyik mérnöktanár-képzés, kooperatív képzési formában. A képzésben résztvevő vállalati szakemberek a korszerű szakmai tudással oktatják a jövő mérnöktanárait. Jelen cikk célja a mérnöktanár-képzésben résztvevő tanárjelöltek eddigi pedagógiai tapasztalatainak összefoglalása, a tanárjelöltek óraterveinek tartalmi elemzése alapján. A vizsgálat a mérnöktanár képzés során alkalmazott modellalkotásra, szakmai szókincs fejlesztésére, illetve az egyes tantárgyak közötti kapcsolatokra irányul.application/pdfmérnöktanár-képzésmodellalkotásszakmai szókincstantárgyak összekapcsolásaVocational Teacher TrainingModelingProfessional VocabularyConnecting SubjectsMérnöktanár-képzés – Modellalkotás, szakmai szókincsfejlesztés, tantárgyi kapcsolatokfolyóiratcikkOpen AccessRita Nagyné Kondorhttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2024.016International Journal of Engineering and Management Sciences292498-700X