Nagy, ÉvaOláh, Evelin2018-01-032018-01-032017-12-11http://hdl.handle.net/2437/246808Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a helytörténet oktatása hogyan valósulhat meg az általános iskolák hon- és népismeretóráin. Ahhoz, hogy a kérdésre választ kapjak, elsőként azt ismertetem, hogy hogyan alakult ki a tantárgy, milyen nehézségekbe, akadályokba ütközhetnek a pedagógusok és a diákok a tanítás-tanulás során, illetve ezekre a problémákra kínálok megoldási javaslatokat. Kitérek a tanórákon kívüli néprajzoktatás és a taneszközök használatának szerepére is. Dolgozatom második felében egy debreceni példával mutatok mintát arra vonatkozólag, hogy tankönyv nélkül, milyen elemek bevonásával tarthatunk hatékony, produktív tanórákat. Hangsúlyoztam a hon- és népismeret tantárgy oktatásának fontosságát és hasznosságát, továbbá gyakorlati javaslatokat közlök a tanórák változatosabbá tételéhez, a diákok aktivizálásához.51huhon- és népismerethelytörténetoktatásHelytörténet oktatása a hon- és népismeretóránEgy debreceni példávalDEENK Témalista::Társadalomtudományok