Bujdosóné Papp, AndreaTündikné Erdélyi, Krisztina2019-04-092019-04-092019-04-10http://hdl.handle.net/2437/265218A többségitől eltérő kultúrák megismertetése, az előítéletekből származó félelmek legyőzése, azaz a multikulturális nevelés pozitívan hat a nyitottság és elfogadás tekintetében. Ez különösen hatékony lehet az erre még fogékony, kvázi előítéletektől mentes, óvodás korú, 4-7 éves gyermekek esetén, ahol a nevelés valamilyen mértékben képes ellensúlyozni az egyéb környezeti tényezők gyermekre gyakorolt, ellenkező irányú hatását is. Jelen dolgozatban arra törekszem, hogy felhívjam a figyelmet a multikulturális nevelés fontosságára. Szeretnék a multikulturával kapcsolatos kutatásommal rávilágítani a hiányosságokra, egyben segíteni a leendő és jelenlegi pedagógusoknak a gyakorlatban hasznosítható fogalmi keret összegzésével, saját kezűleg készített és gyűjtött multikulturális segédanyagaimmal. Kutatásomban pedig azt vizsgálom, hogy miként gondolkodnak az óvodapedagógusok többsége Tiszavasváriban a multikulturális nevelés fontosságáról és hasznosságáról.75humultikulturális nevelésóvodai nevelés"Mindannyian mások vagyunk"DEENK Témalista::Neveléstudomány