Kovács, EvelinNagy, Noémi Nóra2025-01-142025-01-142024-10-29https://hdl.handle.net/2437/385038A dolgozat központi témája a "greenwashing" vagyis a zöldre mosás jelensége, amely során vállalatok félrevezető környezetbarát állításokkal próbálják javítani imázsukat a fenntarthatóság iránt egyre fogékonyabb fogyasztók előtt. A kutatás célja a különböző demográfiai csoportokra irányult és arra, hogy mennyire érzékenyek az ilyen megtévesztő marketingre, és milyen tényezők befolyásolják a környezettudatos termékekért való többletfizetési hajlandóságukat. Az eredmények rávilágítanak, hogy a fogyasztók tudatossága és a vállalatok átláthatósága egyaránt kulcsfontosságú a hosszú távú fogyasztói bizalom kiépítésében és a fenntartható vásárlási szokások kialakításában.65hugreenwashingzöldre mosásfenntarthatóságA "Greenwashing" azaz a zöldre mosás jelensége és hatása a fogyasztói döntésekreGreenwashing and Its Impact on Consumer Decision-MakingKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.