Nagy, Zita ÉvaBesenyei, Edit2015-01-072015-01-072014-11-21http://hdl.handle.net/2437/203100Szakdolgozati témám a Debreceni Egyetemen lévő fogyatékkal élő hallgatókról szól, a nehézségeikről, lehetőségeikről és a tanulásuk fontosságáról. Úgy gondolom, hogy nagyon fontos felmérni a hallgatók szükségleteit, annak ellenére,hogy kevesen vannak az egyetemen. Megfigyeléseket kellene végezni velük kapcsolatban annak érdekében, hogy az akadályokat, amikkel szembe találják magukat, láthassuk. Ahhoz, hogy felmérjem, mennyire érzik magukat segítettnek és teljes értékű embernek az egyetemen, félig strukturált interjút készítettem néhány hallgatóval. Azért készítettem félig strukturált interjút, mert az adott személyek véleményét és tudását szerettem volna megismerni, valamint egy pontosan körbehatárolt részproblémáról, a fogyatékosságáról és a Debreceni Egyetemen való létről beszélni. Úgy gondolom, hogy ez a legjobb formája annak, hogy összegyűjtsem az információkat az emberektől. 6 hallgatóval sikerült kapcsolatba kerülnöm és rengeteg segítséget adtak a dolgozatomhoz. Kutatási kérdésemet megfogalmazva az volt a célom, hogy felmérjem, ki hogyan érzi magát az egyetemen. Érdekelt, hogy mennyire vannak tisztában az esélyegyenlőségi tervvel, melyet az egyetem számukra készített el és kíváncsi voltam, hogy van-e valami, amin változtatnának ezzel kapcsolatban. Érdekelt, hogy a számukra lehetővé tett segítségek és szolgáltatások, milyen formában jelennek meg és mennyire veszik igénybe. Szót ejtettünk a nem túl távoli jövőről is és érdekelt, hogyan látják magukat 5-10 év múlva és milyen jövedelemből tudnának megélni.61huCC0 1.0 Universalfogyatékkal élő hallgatókesélyegyenlőségDebreceni EgyetemFogyatékkal élők a Debreceni Egyetemen - esélyek egyenlőségeDEENK Témalista::Társadalomtudományok