Mező, FerencKormány-Szabó, Zsuzsa2016-10-252016-10-252016-10-24http://hdl.handle.net/2437/231236Dolgozatomban egy szatmári kis falu hátrányos helyzetű tanulóinak tanuláshoz, továbbtanuláshoz, munkához való viszonya került vizsgálatra. Évek óta fenn álló probléma a településen az iskola diákjainak oktatása, nevelése, jövője. Jelen dolgozat 2 nagy részből tevődött össze. Az első részben a téma feldolgozása, ismertetése történt, a második, vizsgálati részben pedig kutatást mutattam be. A mintavétel kérdőív alapján történt, ennek kiértékelése során az általam felállított hipotézisekre igazolást kaptam. Többek között arra, hogy a településünk fiataljai ugyan tervezik a továbbtanulást, de nem nagy jelentőséget tulajdonítanak a tanulásnak jövőjük alakításában. Továbbá, hogy a családon belüli pozitív példa hiánya, egy nehéz felnőtt kort vetít eléjük, és a diploma megszerzésének lehetősége, legtöbbüknél nincs jelen.58.huhátrányos helyzettovábbtanulásA jövőben érték vagy a jelenben érdek? Tanulás vagy munka? Avagy egy szatmári kis falu hátrányos helyzetű fiataljainak jövőképe…DEENK Témalista::Neveléstudomány