Varga, LeventeGáva, Aliz2017-11-212017-11-212017-11-21http://hdl.handle.net/2437/245714Szakdolgozatom megírásakor a fő célom az volt, hogy a gyógyszermarketing megismerése által betekinthessek az orvoslátogatók szakmai életébe. A szakirodalmi kidolgozásnak az első részében az egészség, az egészségügy és a gazdaság kapcsolatát vizsgáltam. Megállapítottam, hogy az egészség hat a gazdaságra és a gazdaság hat az egészségre, tehát oda-vissza hatnak egymásra. A következőkben a marketing, mint tudomány terület részletes bemutatása következett. Ismertettem a marketing kialakulásának történetét, a marketing mix elemeit, a 4 P-t. A továbbiakban a kommunikációval foglalkoztam általános értelemben, majd át-tértem a marketingkommunikációra, amelynek elemeit szintén bemutattam.52huorvoslátogatókgyógyszer-kereskedelemA gyógyszeripari látogatók szerepének vizsgálata orvosi és orvoslátogatói interjúkkalDEENK Témalista::Orvostudomány