Chrappán, MagdolnaVajó, Nikolett2013-12-032013-12-032013-11-282013-12-03http://hdl.handle.net/2437/177329Napjainkra a kompetenciaalapú fejlesztés az európai országok oktatás- és neveléspolitikájának szerves részévé vált. Az egész életünket végigkísérő legalapvetőbb kompetencia a személyközi, társas, szociális viselkedés kompetenciája. A család után a második legjelentősebb szocializációs színtér az iskola, éppen ezért a gyermekek szociális képességeinek bővítése, segítése eligazodni a társas kapcsolatokban, kialakítani morális meggyőződésüket a pedagógus és az iskola feladatai közé is tartozik. Kérdés azonban, hogy a közoktatási dokumentumokban megfogalmazott szociális kompetencia fejlesztésére irányuló törekvések, javasolt módszerek mennyire sikeresen valósulnak meg a gyakorlati oktatás során, a tanteremben.59hukompetenciafejlesztésszociális kompetenciaKompetencia alapú oktatás a közoktatásbanA szociális kompetencia fejlesztése az általános iskola felső tagozatábanDEENK Témalista::Neveléstudomány::Művelődéstudományno_restriction