Mező, FerencFórizs, Éva2015-05-052015-05-052015-03-29http://hdl.handle.net/2437/211967Empirikus kutatásomban a szociokulturálisan hátrányos helyzetű képzőművészeti tehetségek azonosítása során bizonyítani szerettem volna, hogy a kiváló ábrázolóképesség független az intelligenciától. Hogy a szociokulturális hátrány nem befolyásolja a képzőművészeti tehetségek fejlődését.Hogy a tanulmányaikban kevésbé jól teljesítő tanulók produktív intelligencia terén meghaladhatják iskolai teljesítményeiket.Hogy az értelmi fogyatékosok övezetébe sorolt tanuló is lehet ábrázoló tehetség.Hogy a kiemelkedő alkotások mögött motivált személyiséget találunk.És nem utolsó sorban dolgozatomban szerettem volna rámutatni a vizuális kultúra tantárgy fontos fejlesztő szerepére a digitális korban.72hutehetségazonosításképzőművészetSzociokulturálisan hátrányos helyzetű képzőművészeti tehetségek azonosításaDEENK Témalista::Pszichológia