Tóth, KingaHegedűs, Roland2024-07-222024-07-222023-06-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 9 szám 2 (2023) , 47-63https://hdl.handle.net/2437/376265Practice-oriented teaching for children with mild intellectual disabilities is used interchangeably in the study, therefore the investigation presented in this study looks for the answer to how children evaluate a lesson in which they work with dramatic methods. Due to the comparison, three classes - a special education class, an integrative class, and a mainstream class - processed Aiszóposz: Mice and Cats using the methods of drama pedagogy. During the investigation, questionnaire data collection and participant observation were carried out. From the results, it can be concluded that the children in all three types of classes rated the lessons with drama pedagogical tools better.A gyakorlatorientált óravezetés az enyhe értelmi fogyatékos gyermekeknél (megjegyzés: a gyógypedagógiában jelenleg párhuzamosan két megnevezést használnak az egyik vizsgált csoportra, ezért a tanulmányban felváltva, szinonimaként kerül használatra a régebbi - enyhe értelmi fogyatékosság és az újabb - enyhe intellektuális képességzavar szakterminológia) kiemelten fontos, ezért a jelen tanulmányban megjelenő vizsgálat arra keresi a választ, hogy hogyan értékelnek a gyermekek egy olyan tanórát, amelyen drámai módszerekkel dolgoznak. Az összehasonlítás miatt három osztályban - egy különnevelő, egy integráló és egy többségi osztályban - történt az Aiszóposz: Az egerek és a macskák című mese feldolgozása a drámapedagógia módszereinek felhasználásával. A vizsgálat során kérdőíves adatfelvétel, valamint résztvevő megfigyelés történt. Az eredményekből arra lehet következtetni, hogy a drámapedagógiai eszközökkel megtartott órákat a gyermekek mindhárom osztálytípusban jobbra értékelték.application/pdfdramapedagogychildren with mild intellectual disabilityHungarian literatureprimary schooldrámapedagógiatanulásban akadályozott tanulókmagyar irodalomáltalános iskolaAMIKOR A DRÁMA ÉLMÉNY: DRÁMAPEDAGÓGIA ALKALMAZÁSA TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTT ÉS TIPIKUSAN FEJLŐDŐ GYERMEKEK MAGYAR IRODALOM ÓRÁJÁNfolyóiratcikkOpen AccessTóth Kinga, Dr. Hegedűs Rolandhttps://doi.org/10.18458/KB.2023.2.47Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat29Különleges Bánásmód2498-5368